7.12.2011

Şaibeli kazada şaşırtan iddia

Yazıcıoğlu ailesinin avukatı Selami Ekici, ortaya çıkan yeni bulgulara göre kaza sonrasında kendine ilk gelenin merhum Muhsin Yazıcıoğlu olduğunu iddia etti.

Ekici, gazeteci İsmail Güneş’in helikopter düşmeden önce çektiği fotoğraflarda Yazıcıoğlu’nun emniyet kemeri takarken görüldüğüne dikkat çekerek, şunları söyledi:

“Soruşturma dosyasında Muhsin başkanımızın helikopterin 7 metre uzağında bulunduğu belirtiliyor. Ancak, helikopterin düştüğü andaki konumu ile rahmetli Muhsin Yazıcıoğlu’nun 7 metre değil en az 50 metre uzaklıkta olduğu açıkça bellidir.”

Muhsin Yazıcıoğlu’nun eşi Gülefer Yazıcıoğlu da aynı bilgiye ulaştıklarını ifade ederek şunları kaydetti:

“Helikopter düştüğünde ilk kendisine gelen Muhsin başkandı. Çünkü kendisinin bulunma yeri helikopterin uzağındaydı. Öyle zannediyorum ki, helikopter düştüğü sırada emniyet kemerini çözüp kendisini dışarı atıp gidebileceği yere kadar gitmeye çalışmış.”

‘HELİKOPTER DÜŞTÜĞÜNDE YAZICIOĞLU SAVRULMADI’

25 Mart 2009 tarihinde Kahramanmaraş Çağlayancerit’ten, Yozgat Yerköy istikametine gitmek için havalanan helikopterin düşmesiyle ilgili sır perdesi aralanmaya devam ediyor. 15.03’te düşen helikopterde bugüne kadar ilk kendisine gelenin İsmail Güneş olduğu zannediliyordu. Gerek ortaya çıkan Güneş’in çektiği fotoğraflar ve gerekse Muhsin Yazıcıoğlu’nun enkazdan uzakta bir yerde bulunması bu bilgiyi yalanlıyor. Söz konusu fotoğrafları Cihan Haber Ajansı (Cihan)’na değerlendiren Gülefer Yazıcıoğlu’nun avukatı Selami Ekici, Muhsin Yazıcıoğlu’nun emniyet kemerinin takılı olmasının çok önemli bir bilgi olduğunu belirtti. Ekici, şöyle devam etti:

“Rahmetli şehit liderimiz Muhsin Yazıcıoğlu’nun kazadan 7, 8 dakika önce çekilmiş son fotoğraflarında emniyet kemerinin takılı olduğu görülmektedir. Bu da bizi rahmetli şehit liderimiz Muhsin Yazıcıoğlu’nun helikopterden olay anında savrulmadığı, emniyet kemerinin sağlamış olduğu korumaya sahip olduğu sonucuna götürmektedir.”

‘YAZICIOĞLU, HELİKOPTERİN EN AZ 50 METRE UZAĞINDA BULUNDU’

Dosyadaki bilgilere göre Muhsin Yazıcıoğlu’nun, helikopterin 7 metre uzağında bulunduğunu söyleyen Selami Ekici, aslında bu mesafenin 7 metre değil, 50 metre civarında olduğunu dile getirdi. Ekici enkazın kaymış olabileceğini belirterek şu açıklamayı yaptı: “Helikopterin ilk düştüğü yer ile enkazın köylüler tarafından bulunduğu yer ve daha sonra naaşların bulunduğu ayrıca görüntülenen yer arasında ciddi mesafe farklılıklarının olduğu bilinmektedir. Olay yerinin çok dik bir yamaç olması nedeniyle enkazın kaymış olduğu bir gerçektir. Bu durum bazı görüntülerde de açıkça beli olmaktadır. Helikopterin düştüğü andaki konumu ile rahmetli şehit liderimiz Muhsin Yazıcıoğlu’nun 7 metre değil de helikopterin en az 50 metre civarında uzaklıkta olduğu açıkça belli olmaktadır.”

‘HELİKOPTER DÜŞTÜĞÜNDE MUHSİN BAŞKAN’IN BİLİNCİ AÇIKTI’

Selami Ekici, Muhsin Yazıcıoğlu’nun olay yerinden uzaklaşmaya çalıştığını ve bilincinin açık olduğunu belirtti. Ekici, “Konunun hassas olması nedeniyle ayrıntılara girmemekle birlikte, bulunuş şekli itibariyle rahmetli şehit liderimiz Muhsin Yazıcıoğlu’nun, otopsideki yaralanmalar da dikkate alındığında olay yerinden uzaklaşmaya çalıştığı çok açık bir şekilde belli olmaktadır. Helikopterin dışında bulunması, başkanın, helikopter düştükten sonra yaşadığı ve olayın zararlarını gidermek açısından olay yerinden uzaklaşması gerektiğini bilecek kadar bilincinin açık olduğunu gösteriyor. Ayrıca İstanbul Adli Tıp kurumunun karbonmonoksit ile ilgili yaptığı tespitle birlikte düşünüldüğünde bu durum daha önem kazanmaktadır.” ifadelerini kullandı.

‘SON FOTOĞRAF HELİKOPTER DÜŞERKEN ÇEKİLMİŞ OLABİLİR’

Selami Ekici, İsmail Güneş’in fotoğraf makinesinden çıkan fotoğraflar ile ilgili şu tespitlerde bulundu:

“Helikopterin Çağlayancerit’ten havalandığı saat 14.35 ile tahmini olay saati olan 15.03 arasındaki 28 dakikalık zaman diliminde çekilen 18 adet fotoğrafın bir anlamı olmalıdır. Nitekim fotoğraf makinesindeki saat 15.00’te çekildiği anlaşılan ve beyaz zemin üzerinde hafif lekelerin olduğu fotoğrafın ya helikopterin düşme anında ya da yere çok yakın bir konumda olduğu sırada çekildiği anlaşılmaktadır.”

‘ÇEKİÇ GÜCE VE 28 ŞUBATÇILARA TAVIR ALAN YAZICIOĞLU NEDEN YAŞATILSIN?’

1991 yapımı Oliver Stone imzasını taşıyan JFK filmine gönderme yapan Ekici, “Bu olayın aydınlanmasının milletimizin geleceği açısından önemli olduğunu düşünüyoruz. Çünkü Muhsin Yazıcıoğlu milli iradenin ve demokrasimizin gelişmesi için mücadele vermiş bir insandı. Olayın aydınlanması vatanı ve milleti için mücadele veren iyi insanların artık şüpheli olaylarla ortadan kaldırılmasının önüne geçilmesine vesile olacaktır. 1993 yılında Çekiç Güç'e karşı tavır alan, 28 Şubat sürecinde anti demokratik yapılara karşı savaş açan, milletin vicdanın sesi olan ve bu çizgisini şehit olduğu güne kadar sürdüren vatanı ve milleti için dürüstçe mücadele veren iyi bir insan neden suikaste uğramamış olsun? Rahmetli şehit liderimiz Muhsin Yazıcıoğlu’nun dosyasını takip ederken, 1991 yapımı ABD Başkanı Kennedy’nin suikastını aydınlatmak için mücadele veren bir savcının hayatını konu alan JFK filmini izledim. Oradaki benzerlikler ve parelilikleri çok dikkat çekici bulduğumu söylemek isterim.” dedi.

GÜLEFER YAZICIOĞLU: GİDEBİLECEĞİ YERE KADAR GİTMEYE ÇALIŞMIŞ

Cihan Haber Ajansı’na konuşan Gülefer Yazıcıoğlu da net bilgiler verdi. Gülefer Yazıcıoğlu, “Helikopter düştüğünde ilk kendisine gelen Muhsin başkandı. Çünkü kendisinin bulunma yeri helikopterin uzağındaydı. Öyle zannediyorum ki, helikopter düştüğü sırada emniyet kemerini çözüp kendisini dışarı atıp gidebileceği yere kadar gitmeye çalışmış.” dedi.



Kaynak : İnternethaber.com

Turgut Özal'a suikast girişimini oğlu Ahmet Özal ilk kez açıkladı.

Bir döneme damgasını vuran rahmetli Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın büyük oğlu, siyasetçi ve işadamı Ahmet Özal'la İzzet Çapa'ya ropörtaj verdi.

Ahmet Özal, ropörtajında Turgut Özal'ın ölümünden kısa bir süre önce atlattığı bir tehlikeyi açıkladı. Yaşadıkları korku dolu anlar için "Eşref Bitlis" suikasti örneğini gösteren Ahmet Özal, bir uçağın iki motorun aynı anda durmasının mümkün olmadığını ve bir sabotajla karşı karşıya kaldıklarını şu sözlerle anlattı.

"ABD'den mühendisler geldi. İki kablo birbirine sürtmüş, kısa devre yapmış.60 milyon dolarlık uçakta öyle aptal bir şey olmaz. Belli ki birisi oynamış kablolarla! Eşref Bitlis'in olayına benziyor. Eşref Bitlis'in uçağının motorları 10 saniye arayla duruyor. O uçağın bir motorunun durma ihtimali 13 milyon saatte birdir. İki motorun bir anda durma ihtimali yok. Aynı anda duruyor."

Sadece bir bölümü Habertürk'de yayımlanan çarpıcı ropörtajda Ahmet Özal'ın suikast iddialarına ilişkin bölümleri sizin için özetledik:

"İLK KEZ AÇIKLADIĞIM SUİKAST GİRİŞİMİ"

Bana güveni vardı. Mesela önemli bir konuşma yapacağı zaman, muhakkak arar Ankara'ya çağırırdı, üzerinde beraber çalışalım diye. Babamla bir uçak kazası geçirdik, oradan biliyorum ne kadar güvendiğini. Hangi kaza bu? 1987'deki suikast girişiminden hemen önce Başbakanlık uçağıyla İstanbul'dan Ankara'ya gideceğiz. Ölümünden sonra o kaza da incelenmeye alındı.

O zaman anlamamıştık, şimdi fark ediyoruz. Uçak Gulfstream'di. Özel uçakların Rolls Royce'udur. Uçağa önceden girdim, babam da gazetecilerle VIP salonunda. Uçakta kaptan pilot, ikinci pilot, hostes ve ben varız. Motorlar çalışırken uçağın ışıkları bir anda gitti. İkinci pilot kalktı düğmelere bastı, ışıklar geldi. "Ne oldu" dedi pilota. O da "Sigortalar efendim önemli değil" dedi.

Uçakta 13 kişiyiz. Büyükada üstündeyiz. Yine gitti ışıklar. Düğmeye bastılar ışıklar geldi. Babama "Uçağı geri döndüreceğim" dedim. "Nasıl biliyorsan öyle yap" dedi.

BİR ANDA SOL MOTOR PATLADI

Ciddi bir tehlike var mıydı? Kaptan pilota döndüm, hâlâ "Bir şey yok Ankara'da baktırırız" diyor. "Kardeşim uçakta Başbakan var, şakası yok geri dön" deyince döndü. Bir anda sağ motor "bam" dedi gitti. Sol motor zorlanmaya başladı.

İlk suikast girişiminden ne kadar önce oluyor bu? Kısa bir süre önce. Uçak da otomatik pilottan çıktı, kapaklandı, biz aşağıya denize doğru gidiyoruz diklemesine. Bir anda dumana boğulduk, göstergeler gitti, telsizler çalışmıyor.

UÇAKTA MÜTHİŞ PANİK

Herkes çığlık çığlığa, camdan bakıyorum uçak denize doğru iniyor. Babam karşımda. Onun yanında da acil çıkış kapısı vardı. Uçak denize inerse 20 dakika suyun üzerinde yüzer. İnerse kapıyı açar, babamı dışarı iter kurtarırım diyorum. Hostes düştü bayıldı, orada midesi delinmiş kızın.

Turgut Bey ne yapıyor? Gazete okuyordu. Işıklar sönünce bıraktı. İlk defa öyle bağırırken gördüm. "Herkes yerine otursun, Allah'ın dediği olur." Ardından herkes sakinleşti. Uçak pistin ucuna vurdu, tekerler patladı, durdu. Dumanlar çıkıyor uçaktan, pistin ortasındayız.

Haberleşme olmadığı için kulenin de durumdan haberi yok herhalde? Yok. Gece karanlık. Her an uçak inebilir üzerimize. Kaptan pilot "Herkes çıksın patlayacak" diye bağırdı ama kapı açılmıyor. Kabin basıncıyla dışarısı eşit değil. Koşup kargoyu açtılar. Kargo kapısı yerden yüksektir. 2.5 metre yüksek, yer beton. Korumalar atladı. Babamı omuzlardan tutarak indirdiler. Ondan sonra da herkes sıraya girdi. Tam korku filmi gibi. Bu arada arka kapı açılınca kabin basıncı eşitlendi. Normal kapıyı açtım.

İŞTE O SABOTAJ

ABD'den mühendisler geldi. İki kablo birbirine sürtmüş, kısa devre yapmış. 60 milyon dolarlık uçakta öyle aptal bir şey olmaz. Belli ki birisi oynamış kablolarla! Fakat o gün es geçildi, raporda ne diyor biliyor musun? "Bu durumda, uçağın infilak etmeme oranı yüzde 5!" O zaman ciddiye alınmadı.

Eşref Bitlis'in olayına benziyor. Eşref Bitlis'in uçağının motorları 10 saniye arayla duruyor. O uçağın bir motorunun durma ihtimali 13 milyon saatte birdir. İki motorun bir anda durma ihtimali yok. Aynı anda duruyor.

İŞTE O GÜNÜN TANIKLARI...

Uçakta 13 kişi vardı. Mesela Koruma Müdürü Musa Öztürk ve Özel Kalem Müdürü Tevfik Ertürk.

ARKASINDAN İLGİNÇ ŞEYLER ÇIKACAK

Turgut Bey'in ölümü ile ilgili hazırlanan yeni rapor yakında bitecek. Ölümü çok karışıktı. Suikastlar da öyle... Çok ilginç şeyler çıkacak her şeyin arkasından. Türkiye artık yakın tarihle yüzleşiyor.

Hiç ummadığımız insanlar çıkabilir mi arkasından? Çıkacak tabii ki.



Kaynak : internethaber.com