9.11.2009

Türkçe Açılımı İstiyorum!!

Sevgili okur, ben de açılım istiyorum, sizler de isteyin. TÜRKÇE açılımı istiyorum! Korkusuz kalem Zahide Uçar yazıyor..

Sahillere gidiyorum, bütün işyeri tabelaları İngilizce. Şimdi bir de Rusça isimler başladı. Kendi dilinde bir ismi işyerine yakıştıramayan kompleksli zihniyet…

Teknolojinin nimetlerinden faydalanırken ZORUNLU İngilizce öğreniyoruz(!)

Fatma nine yeni kurdurduğu klimasının kumandası elinde; “bu hep soğuk üflüyor, nasıl sıcak olacak” diye soruyor. Klima aslında yerli bir firmanın ürünü ama üzerinde sıcak, soğuk yazmak yerine, COOL, HEAT yazıyor. Fatma nine klimayı açıp kapatmak için ON/OFF öğrenecek. İnsanımıza bu zulüm niye yapılır? Elimize aldığımız alet-edevatların üzerinde Türkçe yazma zorunluluğu niye getirilmiyor. Malını satan sattığı ülke insanına saygı duyacak. Parasını ödediğim bir malı kullanırken sözlük mü kullanacağım?

Bu konuda tüketiciyi koruma derneklerini göreve çağırıyorum. Kullandığım ve parasını ödediğim her malın bilgilerini Türkçe okumak istiyorum.

Şu televizyonlarda ahkam kesen mankurt gaz lambası aydını, etikçi, tetikçiler var ya… Bunlar da yarı Türkçe, yarı İngilizce, kısacası tarzanca konuşmayı adamlık zanneder. Ayşe Teyzeler, Musa amcalar hiçbir şey anlamaz konuştuklarından ama “koca koca adamlar, herhalde önemli şeyler söylüyordur(!)” diye düşünürler. Belki de tarzanca konuşan yetersiz aydın, içini dolduramadığı konuşmasını yabancı kelimelerle kapatıyordur.

Bunlar kıbleleri olan AB ülkelerinde bırakın bir gazetede köşe yazmayı, aydın adam diye ekran ekran gezmeyi, kendilerine bir basın kuruluşunda iş bile bulamazlar.

Fransa’da turist olmanıza rağmen Fransızcadan başka dilde bir soru sorun bakalım, size cevap veren olur mu?

Ben de açılım istiyorum! Türkçe açılımı.

Türkçe cümleler içinde kullandığınız İngilizce, Fransızca, Farsça vb. kelimelerle ne tarzanca bir dil yarattınız. Kendi dilini konuşmaktan aciz bu cahil sürüsünü de AYDIN diye millete dayattınız.

Türkçe konuşmayı, Türkçe düşünmeyi bilmeyen yarı cahil aydın müsveddelerinden bu millete ne hayır gelir? Gelmiyor da zaten. Özenti olmaktan kurtulamamış, özgüveni olmayan, yaşadığı ülkenin dilini konuşamayan aydın, bilim adamı olur mu? Bizim ülkemizde OLDURULUYOR. Fıkra gibi.

Ey Türk Halkı, üzerinde Türkçe yazmayan ürünün üretici ve satıcısına tepki gösterin. İngilizce okuyup, İngilizce düşünmeye zorlayan bu çarpık zorlamayı reddedin.

Artık oturduğun yerden kalk! Kardeşler arasına sokulan fitne, dilde yozlaşmadır. Türk Dil kurumunu Atatürk niye kurmuştu? Lafla Atatürkçü, milliyetçi, ulusalcı olunmuyor.

Sevgili okur, ben de açılım istiyorum, sizler de isteyin. TÜRKÇE açılımı istiyorum!


Zahide UÇAR
z_eucar@yahoo.com.tr 

Kaynak; internetajans.com